ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

وقتی آداب گفتگو را بلد نیستیم

  • کد خبر: ۱۱۱۲۶۰
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
  • ۲
وقتی آداب گفتگو را بلد نیستیم
نزاع علی اکبر رائفی پور و رامبد جوان در فضای مجازی نشان داد هیچ کدامشان آداب گفتگو کردن را بلد نیستند.

عروجی | شهرآرانیوز؛ البته که وسط دعوا، حلوا خیرات نمی‌کنند، اما راستش ما درباره یک دعوای عادی بین دوتا معرکه گیر صحبت نمی‌کنیم. درباره دو نفر از مدعیان حوزه اندیشه و برنامه سازی حرف می‌زنیم که هواداران پرشماری هم دارند و همیشه هم از خود تصویر یک آدم مبادی آداب، منطقی و اهل گفتگو را به نمایش می‌گذاشتند.

رامبد جوان و علی اکبر رائفی پور با ادبیات خودشان و از تریبون‌هایی که در اختیارشان بوده، همیشه مردم را تشویق می‌کردند که در هر حالتی می‌شود با همدیگر حرف زد و مشکلات را حل کرد؛ اما این بار مسئله زمین تا آسمان فرق می‌کرد. آن چیزی که در مصاف اخیر این دو نفر روشن شد این بود که هیچ کدامشان برخلاف ادعا‌هایی که می‌کنند آداب گفتگو را بلد نیستند و اتفاقا هرجا که دستشان برسد برای همدیگر شاخ وشانه می‌کشند.

درست است که سوابق رائفی پور در این طور مجادلات طولانی‌تر است و در این باره به ویژه اولین بار شعله معرکه را خودش روشن کرد و از کلمه به کلمه اولین توئیتش بی ادبی و قضاوت می‌بارید؛ اما رامبد جوان هم به عنوان مجری یک برنامه پربیننده پاسخ توهین آمیزی خطاب به او نوشته بود. دست کم از رامبد جوان چنین توهینی بعید بود و اساسا نباید این قدر صریح و مستقیم وارد این جدل‌ها شود. علاوه بر جوان، سید جواد هاشمی هم در توئیترش به صحبت‌های رائفی پور واکنش نشان داد و سعی کرد با ادبیات بسیار بهتری با او صحبت کند؛ اما بعد از مدتی هواداران رائفی پور صفحه اش را از دسترش خارج کردند.

اما داستان از کجا شروع شد؟ در روز‌های گذشته و بعد از اینکه چند بازیگر خانم به وضعیت فساد و رفتار ناشایست برخی عوامل اشاره کردند که آخرین آن کتایون ریاحی بود، رائفی پور در یک اقدام ناشایست علیه بانوان، زنان و مادران سینما متنی توأم با بی احترامی و توهین منتشر کرد. در واقع او فاسد بودن را به کل اهالی سینما تعمیم داد و همه آن‌ها را «دوزاری» خواند. بعد از آن، موج واکنش‌ها به این توئیت شروع شد و از همه مهم‌تر بازیگران و اهالی سینما در صدر آن بودند.

در این بین، رامبد جوان، اما یکی از شدیدترین واکنش‌ها را داشت و تقریبا محتوایش شبیه به محتوای توئیت اول خودِ رائفی پور بود؛ توهین آمیز و غیرمنصفانه. این ادبیات ناپسند از دو آدم با نفوذ و مشهور جلوی چشم میلیون‌ها بیننده ایرانی است. احتمالا ابعاد قضیه در سطح پایین‌تر خیلی بغرنج‌تر از این حرف هاست و نشان می‌دهد فضای گفتگو در کشور روزبه رو سخت‌تر می‌شود. از آن طرف، حالا چه توقعی از مردم و کامنت گذاران فضای مجازی داریم که در هر شرایطی با ادبیات درست و سالمی با همدیگر گفتگو کنند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
1
0
جناب رائفی پور تاج سر است. سخنرانی های ایشان در روایت عهد، اعتقادات انسان شیعه را محکمتر و تشخیص حق از باطل را سهلتر میکند.
اما کاش جناب استاد؛ هنرمندان با اصالت را از یک جماعت یاقی، به عینه جدا میکردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
ایشون جور دیگه ای بلد نیست حرف بزنه کلی همه را خراب میکنه وبعدشم آدمها را از دین دور میکنه وجوانها را زده از دین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->